zondag 8 december 2013

Containers

Tja..dacht Rutte, ik neem gezellig twee containerscanners mee die de Palestijnse handel moeten bevorderen maar dat liep mis, hij kreeg nul op het rekest van de Israëlische regering. Had u anders verwacht? Tuurlijk niet. Alles wat met de Palestijnen heeft te maken en/of te maken zou kunnen hebben, wordt door Israël geblokkeerd. Onderhandelingen die tot een eigen staat voor de Palestijnen moeten leiden zijn een farce toen Israël nieuwe kolonisatieplannen op tafel legde. Daardoor wordt de eigen staat die de Palestijnen voor ogen hebben vrijwel onmogelijk. Shalom wordt alleen gebruikt in Joodse gebieden.
Dringende oproep aan u allen: Boycot alles wat met de Joodse staat Israël heeft te maken: van falafel tot Sharonfruit en van traditioneel gegoten en gepolijste koperen menora tot het Drents Museum. NB: Zojuist werd bekend dat Mart Smeets een 'ongelukkige' opmerking had over de wijze waarop de Joodse schilder Joop Rubens hem had afgebeeld. „Ik voel me hier heel onplezierig bij, de confrontatie met mezelf is niet prettig. Een onsje minder onderkin zou goed zijn. Dit is een bestraffende Amstelveense Joodse manier van kijken”, aldus Smeets.
In het programma van Omroep Max worden bekende Nederlanders geschilderd door drie kunstenaars. Eén portret mogen ze mee naar huis nemen, de andere twee worden geveild voor het goede doel. De opnames voor het programma vonden al maanden geleden plaats, maar kunstenaar Joop Rubens is er nog steeds van ontdaan: „Het feit dat ik Joods ben heeft helemaal niets met het programma te maken. Het kwam zo onverwacht, dat ik perplex stond. Als hij dit eerder in het programma had gezegd, dan was ik weggelopen.” De man kennelijk totaal overstuur, ja ja.
,Mart Smeets zegt zich van geen kwaad bewust te zijn: „Hij stelde zich voor als Joodse Amstelveense kunstenaar. Ik denk dat ik hem daarmee van repliek diende.” Rubens ontkent: „Dat is een leugen. Ik vertel nooit zomaar dat ik Joods ben. Smeets leek sowieso wel geobsedeerd met het Jodendom. Sinds het begin van het programma ging het de hele tijd over Joden. Vanaf het moment dat hij binnenkwam was er laaiende ruzie, ook met presentatrice Hanneke Groenteman, die zelf Joods is.”
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt de uitspraken van Smeets ’niet koosjer en uitermate onaangenaam’. „Wij gaan kijken of dit een melding waard is in onze jaarlijkse Monitor Antisemitisme Incidenten”, aldus een woordvoerder.
Monitor Antisemitisme Incidenten....hoe bedenken ze het die kwetsovergevoelige zieltjes.
Conclusie: hoe korter de voorhuid hoe langer de tenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten