maandag 12 januari 2015

Hoe durven ze

Zo liefje, heb je goed geslapen?
- ja maar ik ben nog wel moe
Weet je dat vandaag je verjaardag is? Je bent 10 jaar geworden! Gossie wat gaat het toch snel...
- ja dat vind ik wel leuk
En wat denk je wat we vandaag gaat doen? Weet je nog wat we hadden afgesproken?
- toch met een gordel naar een bureau lopen?
Goed zo kleine meid, vandaag wordt een bijzondere dag, voor ons allemaal
- hoe laat moet ik daar heen, met de bus?
Neen het is niet ver van hier, het is lopend wel te doen en de gordel is niet zwaar
- heb er niet veel zin in, wil liever thuis blijven kan dat?
Ja GVD nog an toe..weet je wel dat er heel veel meisjes van jouw leeftijd stinkend jaloers zijn, ondankbaar wicht! Doe die chador 'ns beter om!
- neen dat weet ik niet, waarom schreeuw je zo
Je gaat naar dat gebouw, het is een bureau en er zijn heel veel mensen, en als je er bent dan wandel je rustig verder en de rest komt vanzelf. Een martelaar ben je daarna..is dat niet leuk?
- nou eerlijk gezegd niet, wat is dat..ik niet weten, martelaar?
Zit me trouwens net te bedenken dat je acht jaar bent i.p.v. tien. Bij zoveel kinderen raakt een mens de tel wel 'ns kwijt. Als ik je nu bekijk lijk je ouder, achter in de twintig of zo
- waar is dat ding
Wat ding?
- ja wat ding, die gordel natuurlijk, waar hebben we het de hele tijd over? Ik zou toch naar een bureau lopen?
Sorry, was even de draad kwijt en dan bedoel ik de draad die van het vest naar de rode knop gaat en waar jij eenmaal binnen, op moet drukken. Zie je 'm? Onder je hijab zit-ie...
- ja toe nou maar, wanneer ga ik die kant op? Moet ik zeggen dat m'n broer een Talibaancommandant is?
Neen natuurlijk niet stommeling, snap je nou werkelijk niks..?
- en als ik dan op de knop heb gedrukt, moet ik dan weer terugkomen of ga ik naar Papa
Ik denk dat het een beetje moeilijk gaat worden heelhuids terug te keren
- hoezo dan ..waarom?
Nou ja, hoe zal ik het zeggen..weet je dat is juist de verrassing omdat het je verjaardag is, is dat leuk of is dat niet leuk
- ja dat is fijn, ik ga dan maar en zie je straks, toch?
Ok meid, zet 'm op hè en niet omkijken, hoor je me? niet omkijken, niet omkijken!
- nee dat ga ik niet doen, ik vind 'm wel zwaar trouwens
Ga nou maar...straks is de verrassing weg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten