maandag 13 december 2010

Arme Carnegie (1835-1919)

Houdt u even vast aan de piano: Wibi is terug. Vandaag in De Telegraaf het verontrustende bericht: "Ik ben helemaal beter. Dat is fantastisch! Er zat een kleine kans in dat het helemaal zou goed komen, en aan dat sprankje hoop heb ik mij altijd vastgeklampt. Al heb ik mij wel een tijd afgesloten. Van media en zelfs van familie...Na een optreden praat ik weer eventjes met de mensen. Eerder ging ik na de concerten snel weer weg. Daarvoor voelde ik mij niet lekker genoeg. Was ik chagrijnig, te veel met mezelf bezig. Dan ging ik liever naar mijn paarden Niska en Anisjha, 'mijn prinsesjes'."
En deze paardenfluisteraar gaat dus op donderdag 27 januari volgend jaar een recital geven in de hal van Carnegie in New York. Geregeld door zijn 'nieuwe' management speelt Flip Fluitketel o.a. zijn nieuwe negendelige compositie Apuleius' Amor & Psyche. Dat zal me wat worden, poeh. In Amsterdam wordt het programma op 26 december a.s. ten gehore gebracht en we blijven ons verbazen over een deel van de mensheid dat € 60.- neertelt voor deze muzieknietsnut. Er zit in die prijs wel een pauzedrankje, he gelukkig maar.
Het is weer van hetzelfde laken een broek: veel Liszt, dan bewerkingen door Liszt, Disney-muziek van Alan Merken, o.a. componist van Little Shop of Horrors waar Wibi altijd de boodschappen doet, en tenslotte de schrijver van filmmuziek Hans Zimmer. Die laatste is nog wel te pruimen moet ik toegeven maar Merken is troep. Het zal de affiniteit van Wibi wel zijn met Mickey Mouse dat het 'nieuwe' management voorstelde er een hedendaags Amerikaans tintje aan te geven. Schrecklich...
NB: Op 12 februari is bekend geworden dat onze bruine ruiter een nieuw werk heeft geschreven: 'Equus', ballade voor twee hoorns, drie hoefijzers en een bitloos drumstel.

1 opmerking: