donderdag 17 september 2009

De laatste stand van zaken...

Hoorde vanmiddag van een vriendelijke meneer van Direct Incasso in Arnhem dat men begonnen is het vuur aan de schenen te leggen van Amens, u weet wel, het sujet met dat onstabiele 'loopje' dat hoogstwaarschijnlijk komt door cocaïne van beroerde kwaliteit. Maar zeker weten doe ik dat niet, voor een "update" omtrent deze zaken moet u bij die slungel van daSarto zijn en, natuurlijk, bij de griezel der griezels zelf. Ja inderdaad, die. Ze blijken dezelfde dealer te hebben maar of die lamlul van de dure neppakken daarom ook onstabiel loopt...? Ik zou het niet weten. Wat doet dat er ook toe.? Waarom steeds die rare nieuwsgierigheid van u..oohh das mijn schuld, nou ja zeg.
Zoals gezegd wordt er actie ondernomen om de vordering van de Stichting Muziekklassiek! excl. de kosten van het incassobureau, te innen. En ik hoor u nu denken "Waar dan?" en dan had u ongetwijfeld verwacht dat ik Snelliusstraat 29 zou zeggen maar dat doe ik lekker niet want het is bekend dat dat krot op naam staat van haar vriendje G.T. (zie bericht van 01.09.2009) en dus niet te confisqueren. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden (citaat van die aardige incassomeneer). Ik heb wel'ns gedacht dat meneren van incassobureaus allemaal kloothommels zijn maar dat is onjuist. Deze meneer bijvoorbeeld is heel aardig en kwam met suggesties (ik had ze zelf niet kunnen bedenken) hoe de centen binnen te krijgen..leuk hè? en die ga ik hier niet verklappen, beste en ontroerend lieve lezers en lezeressen. Neen, u kunt wel aandringen en blijven aandringen maar ik klap niet uit de school, neen!
Nou goed dan, een tipje van de sluier maar that's it. De volgorde: Amens krijgt het zwaar te verduren want ze moet een gigantisch bedrag betalen inmiddels. We hebben het niet alleen over de vordering van de SMK! maar ook de kosten, zoals ik u zo even vertelde, van het bureau - u weet nog wel, van die aardige meneer. Hij noemde zichzelf een bloedhond door de telefoon, ik schrok wel een beetje en liet zowat een mok warme chocolademelk (zonder slagroom) uit m'n hand vallen maar gelukkig wist de lieve secretaresse van de SMK! dit net op tijd te voorkomen Ja je bent natuurlijk niets gewend en als dan iemand dergelijke dingen door de telefoon gaat verkondigen, dan schrik je wel. Een beetje dus. Hij was wel zo aardig om er achteraan te zeggen "we gaan voor jullie aan de slag en houden u dagelijks op de hoogte en ga er maar van uit dat we succes zullen hebben, eerder stoppen we niet" en dat stelde me weer gerust. Zoals ik net al zei, je bent bepaalde dingen niet gewend...
Ten tweede wordt bij de rechtbank hier ter stede een kort geding 'op de rol gezet' waarin ondermeer wordt geëist dat de schade die is ontstaan vanwege het niet doorgaan van een aantal recitals van Jeremy Menuhin, door Amens - en consorten - wordt vergoed. Dat kan me een bedrag worden maar Godzijdank hebben we voor deze zaak, en overige, een gewiekste advocaat die van wanten weet. Ook hier is het gerechtigheid die zich uitbetaald. 't Kan even duren maar dan heb je ook wat. Verder wordt de Tros gemaand het 'dossier' van hun ranzige programma zodanig te wijzigen dat de SMK! en de schrijver van dit blog daarin niet meer voorkomen en tenslotte ga ik te gelegener tijd een interview geven aan een journalist van een plaatselijke krant - neen niet met die knakker, Gossie..hoe komt u daar nou toch op? - en doe uitgebreid verslag over de kwestie Amens, haar intense slechtheid en vanzelfsprekend hoe kankerverwekkend die kan zijn. Verder een honderdjarig verbod op voortplanting door dit soort in de hoop dat op den duur de wereld een stuk prettiger mag worden. Dat de ouwe Visser dit creatuur op de aardkloot zette, is al een ramp, het feit dat de man ondanks z'n kennis van de psychologie - nemen we dan maar even aan - er een misbaksel van maakte, is hem ten zeerste kwalijk te nemen.
Een ander onderwerp is dan nog de aanpak van lieden die zich voor de kar hebben laten spannen van dit sujet (Erik Jansen, Mark Doorn, die krakkemikkige 'pianist' Gerben Makkes van der Dweil en nog een paar van die sijsjeslijmers) en het verhaal is rond.
De aangifte tegen Amens bij de regiopolitie in Groningen is gecompleteerd en ik kan u meedelen dat het een omvangrijk dossier is geworden. Een koekje van eigen deeg zal toch wel smaken?
Tuurlijk wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten