vrijdag 18 september 2015

Boycot deze theaters

Voormalig advocaat en nieuwbakken politicus Bram Moszkowicz gaat het theater in. Eind september staat hij op de planken met zijn voorstelling 'Theaterpleidooi'. Leidraad in de voorstelling is zijn leven, zijn werk en zijn toekomst. ,,Hoewel Bram zijn toga definitief aan de wilgen heeft moeten hangen, blijft hij met zijn charismatische voorkomen velen boeien", zegt zijn impresariaat. ,,Nu is het tijd voor zijn eigen verhaal." Wie zitten daar op te wachten?
Moszkowicz staat samen met Maarten Spanjer op de planken, Voorstelbare combi: de Amsterdamse straatjongen tezamen met de snoever uit Maastricht. Spanjer kruipt in de rol van interviewer. Ook het publiek mag vragen stellen aan de man die mensen als Bouterse, Bruinsma, Holleeder en Wilders bijstond.
Moszkowicz, de nieuwe lijsttrekker van de liberale politieke partij Voor Nederland, is met zijn voorstelling niet in Amsterdam te zien. Theaters in Enschede, Arnhem, Breda, Hoogeveen, Roermond, Rotterdam, Heerlen, Deventer en Oss hebben de voorstelling geprogrammeerd.
En die theaters gaan we boycotten. Dringend verzoek om geen enkel kaartje te kopen voor het zien van die onvervalste paladijn. De Tamboer in Hoogeveen kondigt praalhans als volgt aan: 
Pleiten doet hij niet meer, maar boeiend vertellen kan Bram nog als de beste. In dit college, voor iedereen die iets wil leren over rechtspraak in Nederland én een leuke avond wil hebben, put hij uitvoerig uit zijn ervaring als strafpleiter en vertelt hij over zijn gedwongen vertrek uit de advocatuur. Hij maakt korte metten met heilige boontjes en over het paard getilde grootheden en spaart ook zichzelf niet. Na afloop Meet & Greet.
Gerlof Leistra schreef in februari 2014 al: "dat ex-advocaat Bram Moszkowicz een groot ego heeft, was bekend. Maar dat hij dinsdagavond in zijn 'Theatercollege' van ruim twee uur geen greintje zelfinzicht toonde, was tenenkrommend. Aan hem is een groot strafpleiter verloren gegaan, vindt hijzelf. Wat zeg ik: de grootste ooit"
Boycot deze hufter beste mensen en de theaters waarin hij zijn bedrog en leugens mag gaan verkondigen:
Enschede (Wilminktheater), Arnhem (Stadstheater), Breda (Chassé), Hoogeveen (De Tamboer), Roermond (De Oranjerie), Rotterdam (Oude Luxor Theater), Heerlen (Theater Heerlen, Deventer (Schouwburg) en Oss (De Lievekamp).

NB: Zondag vroeg Rick Nieman in het programma WNL op Zondag aan Bram Moszkowicz of er na zijn faillissement, familieruzies en problemen met de Belastingdienst nog ‘lijken in de kast’ lagen. Eloquent als altijd ontkende de voorman van de partij VoorNederland dit ten stelligste. Hij loog. De gewezen advocaat heeft schulden bij meerdere criminelen.
In een opmerkelijk interview in Panorama doet voormalig cliënt Donald Groen een boekje open: ‘’Ik weet dat ik niet de enige ben die nog geld van hem tegoed heeft. Ik kan zo vier mensen opnoemen die ik ken bij wie hij in het krijt staat. Nee, ik noem geen namen, maar het zijn mensen voor wie hij de verdediging deed en mensen buiten zijn praktijk. Dan vroeg hij aan cliënten of die nog vrienden hadden die hem geld konden lenen.’’
Groen spande een rechtszaak aan tegen Moszkowicz om € 35.000 aan geleend geld terug te krijgen. ”Eerlijk gezegd ken ik Bram niet anders dan met geldproblemen. Ik heb voor die tijd ook weleens horloges en sieraden verkocht voor hem. Die man leefde natuurlijk op een manier die heel veel geld kost: dure maatpakken, de nieuwste en snelste bolides, mooie vrouwen…’’
Volgens Groen zou Moszkowicz zonder hem niet meer hebben geleefd. ‘‘Wat ik heb meegemaakt met deze man. Dat hij aan zijn oor uit zijn kantoor werd getrokken door iemand. Ik zeg je eerlijk: als ik er niet was geweest dan leefde Bram niet meer. Hij heeft mensen bedonderd met geld en door geen afspraken na te komen. Dan zei hij bijvoorbeeld: Geef mij maar zoveel, dan haal ik hem er wel uit, maar dan gebeurde dat helemaal niet.’’
Als Groen in 2011 vanwege witwaspraktijken en afpersing in de gevangenis belandt, komt Moszkowicz na een jaar naar hem toe met de vraag of hij 5000 euro kon lenen. ”Toen brak er iets bij me.’’ Groen besloot daarop zijn hele lening terug te eisen. Een maand geleden staakte Moszkowicz de bezwaarprocedure en betaalde hij Groen terug. Die laatste vraagt zich hardop af waar de ex-advocaat dat geld ineens vandaan haalde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten