vrijdag 5 juni 2009

Dagbehandeling exit

Goedemorgen beste lezer. Ik hoorde tot mijn stomme verbazing gistermiddag dat Amens uit de dagbehandeling gaat en weer 'gewoon' haar leven oppakt, kennelijk. Ik denk niet dat ze bij Oog-Radio nog veel kans maak haar oude post weer in te nemen maar ja, je weet maar nooit. Misschien wrijft dat directeurtje daar wel over zijn in vet verpakte hart - de man is me toch dik zeg, vreselijk! - en verwelkomt-ie haar weer groots. Dat kan toch, niets is toch onmogelijk? En dan gaat Amens weer bellen en e-mailen dat het een lieve lust is. Commerciële zaken houdt in dat je contacten legt, advertenties verkoopt, reclameblokken op de TV (Oog-TV) aan de man brengt en verder dat je op partijtjes, netwerkborrels en meer van dat soort 'evenementen' verschijnt om te laten zien en vooral te laten horen hoe belangrijk zo'n lokaal omroepje wel is. En denk maar dat ze dat kan, daar moet u niet gekscherend over doen, dat kan Amens als geen ander. Beetje inlikken hier, beetje slijmen daar...dat gaat 'r goed af. Ben er een keertje bij geweest hoe ze de kruideniers om heur ranke vingertje draaide, het was op de Vismarkt hier ter stede en een drukte van belang. We mochten de zgn. VIP-tent in en daar stond me toch een stel tuig, mijn hemel, de een nog vreselijker dan de ander. En maar blabla-en, en maar zuipen en hapjes in een rap tempo naar binnen werken en wie liep daar goedlachs - als altijd, toen nog wel... - de grote juffrouw uit te hangen?, zwaaiend met visitekaartjes en natuurlijk de 'achterpartij'...juist. U bent inmiddels zo goed op de hoogte als trouwe lezer dat u precies weet wat ik bedoel. Dat hoef ik niet meer uit te leggen want u snapt vrijwel alles, u bent een intelligente lezer en hebt onmiddellijk alles door, alles! Het is verspilde tijd om te denken dat ik u nog iets zou moeten uitleggen, alleen de gedachte al is volslagen belachelijk. U weet verdomd goed hoe de vork in en aan de steel zit. Mijn excuus lezer dat ik u zo heb onderschat.
En dat terwijl u zo aardig bent de ontwikkelingen te volgen over Amens die inmiddels de dagbehandeling heeft verlaten en waarschijnlijk nu irgendwo op een houtje zit te knabbelen. Veel meer zal het voorlopig ook wel niet meer worden want het is te hopen dat ze elke euro moet afstaan om haar schulden te betalen. Elke halve rooie cent! Deze ultieme treiteraar, dit half-afgebakken wezen, bah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten