zondag 21 juni 2009

Rita's vriend

Die Mark Doorn, 'medewerker' aan het programma Tros-Opgelicht!, beweerde dat ik 'zomaar' een recital in Amsterdam had afgezegd dat Jeremy Menuhin zou geven op zaterdag 18 april 2009. Dit is een aperte leugen (van de velen uit die volgevreten strot van deze padjepejer) want Menuhin wilde zelf niet. Waar de man uiteindelijk wenst op te treden is aan hem en aan niemand anders. Oordeel zelf (email van 1 april '09):
Dear Mr. Doorn,
It seemed to me abundantly clear from your first email that the best decision was to cancel.
I am grateful that you informed me of the sad state of affairs and thus gave me the chance to cancel.
This is what I assumed you would have preferred, rather than going ahead with the situation as it is.
I certainly do not want to give a concert under such circumstances (few tickets sold, uncertain fee, bad feelings).
Yours sincerely,
Jeremy Menuhin


Deze Doorn is een opportunist pur sang. De man is een charlatan die over de rug van anderen z'n portemonnee vult. Honoraria aan de optredende musici in het Bethaniënklooster in Amsterdam waar hij tot voor kort de programmering deed, werden tot een minimum beperkt met als motief "dat ze blij mochten zijn op te treden" en dat waren de meeste uitvoerenden wellicht maar de verhalen over de werkwijze van deze padjepejer zijn niet van de lucht. Het is aan te nemen dat hij een sponsor had gevonden voor het recital van Menuhin maar werd hem door die puisterige neus geboord toen de pianist meedeelde dat hij niet zou komen spelen. Pech voor Doorn want die vult graag zijn zakken zonder daar ook maar iets voor gedaan te hebben.
Hij is betrokken bij de partij met 0 zetels en dan weet u wel, geliefde lezer, waar we het over hebben. Een uitgesproken rechtse rakker van het slechtste soort - jaja, je hebt dat spul in soorten en maten - en bovendien een walg uit de A-categorie. Dat deze uitgesproken prick zijn gal mocht spuwen in dat inmiddels u bekende programma (o.l.v. Amens), heeft hij ongetwijfeld fantastisch gevonden want "in beeld zijn" is voor deze fluim welhaast een orgasme. Niet dat-ie dit laatste veel zal hebben want z'n uiterlijk is een remedie tegen de liefde. Er wordt een procedure aangespannen tegen Doorn en alle andere 'betrokkenen' die met hun stinkende leugens en achterklap geprobeerd hebben schrijver dezes de vernieling in te helpen. Dat is niet gelukt, wat wél gelukt is dat m'n afkeer van dit soort lieden een bevestiging kreeg en mij in de gelegenheid stelt adequaat te reageren. En zo zal geschieden...
Diezelfde Doorn schrijft in een 'nieuwsbrief': Ik heb u altijd met zeer veel plezier ontvangen en ben stiekem wel een beetje trots op wat we de afgelopen jaren hebben bereikt. Ik denk dat Het Bethaniënklooster één van de meest toonaangevende kamermuziekpodia van Nederland is geworden, en dat hebben we dus te danken aan deze bal.
Een afgevallen kloon van Doorn is Erik Jansen, stoffenhandelaar hier ter stede: daSarto het bedrijf. Jansen reist twee keer per kwartaal naar Thailand, geniet daar van zijn escapades - inderdaad u raadt het al - en koopt terloops nog een aantal ter plekke geproduceerde kostuums (€ 65.- per stuk) om ze hier vervolgens voor € 500.- aan de man te brengen. Slim?....tuurlijk!
Deze wandelende tak beweerde in het programma dat er een samenwerking tussen daSarto en de SMK! door mij werd afgeblazen en hoe vreselijk hij dat allemaal had gevonden. Ah gossie, de man had er echt onder geleden maar dat komt waarschijnlijk omdat hij een kostuumpje voor de wat klein uitgevallen Colin Carr had gemaakt
in het kader van een 'sponsorbijdrage', maar daar zou het dan ook bij blijven. De planning was op 21 maart van dit jaar een concert te organiseren waar zowel Jeremy Menuhin en Colin Carr zouden optreden onder auspiciën van daSarto maar de langwerpige idioot was niet van plan de boel te financieren. Sterker nog: hij wilde t.z.t. 100 kaarten kopen voor de gereduceerde prijs van € 10.-- voor vrienden en relaties, verder mocht niet één potentiele sponsor in beeld verschijnen want het moest een "daSarto-feestje" worden en ik moest zorgdragen voor het werk en het bijkomstige geregel. Toen ik door kreeg - te laat! - waar de man naar toe wilde, wist ik Godzijdank de boel af te blazen want hier was sprake van manipulatie. Hij achteroverleunend in die knokige kolenschoppen van 'm gniffelend en de SMK! met de verantwoordelijkheid opschepen. Neen, gaan we niet doen.
Plezierig voor hem dat Amens in z'n leven kwam en vertelde over de hetze die ze van plan was te starten. Koren op de mallemolen van onze afzichtelijke kleermaker. Kon-ie ook eens uitpakken en noemde mij een schizofrene oplichter. Laat de man kletsen, lullen, blèren of-wat-dan-ook-maar. Amens heeft haar werk goed gedaan, perfect voorbereid en uiteindelijk hebben haar volgers een probleem. Hadden ze er maar niet in moeten trappen. Toch blijft het me verbazen hoe het mogelijk is, ik schreef het reeds eerder, dat een sujet als Amens het notabene voor mekaar krijgt om te doen wat ze deed. Dat ze deze lieden voor haar karretje spande is niet zo verbazingwekkend, soort zoekt soort immers, dat er een lokaal dagblad intrapte kan ik me nog indenken want dat vijfderang journalistje moet ook wat te eten hebben, maar dat er een TV-programma medewerking verleende zonder ook maar iets bij de SMK! of mij te verifiëren, is een gotspe.
Erik Jansen is het klassieke voorbeeld van iemand die altijd zal zorgen, altijd, voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Tuig van de richel is het, niet(s) meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten