maandag 15 juni 2009

Opgelicht!


Ik had u toch verteld over het programma Opgelicht! van die 'familie'omroep Tros? Luister: die lui staan plotsklaps voor je neus - al kwamen ze uit de lucht vallen - en vragen je hemd van je enigszins gezette lijf. Niet dat ik te dik ben lieve lezer maar een pondje of tien mag er wel van af. Maar we gaan het toch niet over mijn lijn hebben, waar bemoeit u zich mede....Goed, maak me niet boos en luister: die lui komen dus, zoals gezegd, als een vuurpijl op je af en beginnen meteen te informeren of ik wel weet hoe erg het gesteld is met Amens. Neen natuurlijk weet ik niet hoe het gesteld is met dat sujet en waarom denken die mensen dat ik geïnteresseerd zou zijn in het (wel en) wee van die oplichter? Het ongeleide projectiel dat notabene de Stichting Muziekklassiek! naar de filistijnen hielp en nu op kosten van de gemeenschap zit uit te huilen in een psychiatrische instituut. Een regelrechte aanslag op ons zorgstelsel, weggegooid geld kortom. Je geeft natuurlijk als beschaafd persoon duidelijk antwoord op de spervuur van vragen, beschuldigingen, aantijgingen enzovoort maar daar komen die idioten niet voor, vanuit Volendam want daar zit hun hoofdkantoor. Neen, ze komen om de kletsverhalen van Amens een extra sausje te geven want de kijkcijfers zijn erg belangrijk voor dit laaggeschoolde zootje. En fatsoenlijke antwoorden en 'alles kunnen weerleggen' is niet aan dit soort besteed; je bent beschuldigd, er zijn lieden die hun karpaten koppen bij elkander hebben gestoken onder aanvoering van de hulpvragende - u begrijpt wie ik bedoel - en zelfs een derderangs omroep reist af naar het Noorden om 'verhaai' te krijgen. Maar wacht af lieve lezer, hooggewaardeerd publiek, tot ik mijn mond open trek en uit ga leggen aan-wie-het-maar-horen-wil wie Amens is, hoe laag bij de grond dit wezen is en hoe ik de dag zal prijzen, natuurlijk met behulp van drie favoriete wijntjes, welke? deze: Baron Rotschuld, Moet & Pardon en de Ballo, wanneer ik nietsvermoedend de achterpagina van het lokale sufferdje weer'ns opsla. Maar ja, dat zou dan toeval moeten zijn want u begrijpt dat die krant niet en nooit in mijn gleuf zal glijden en ik hoop van harte dat dit voor meer gleuven gaat gelden.
Leuk trouwens dat Rehwinkel komt. U heeft toch niets tegen homi? Kom op zeg..niet zo kinderachtig, gedver, dat had ik nou niet van u verwacht zo'n reactie. 't Zijn ook maar mensen hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten